Ilmakuvaa Mouhijärven kirkolta - Vaihtoehtoinen tekstikuvaus näkövammaisille

Kuvaan ilmestyy valkoinen tausta. Taustaäänenä alkaa soida klassista musiikkia.

Valkoisesta taustasta ilmestyy esille musta teksti "Sastamalan seurakunta" ja seurakunnan logo, jossa kaksi valkoista, kaarevaa viivaa piirtää neliskulmaiselle, punaiselle pohjalle kalaa muistuttavan muodon. Hetken näkyvissä oltuaan kuva häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan ja tilalle ilmestyy musta teksti: "Ilmakuvaa Mouhijärven kirkolta".

Hetken päästä teksti häivyttyy valkoiseen taustaan ja tausta häivyttyy kuvausdronella kuvattuun videoon, jossa kuvausdrone nousee Mouhijärven kirkon läheiseltä tieltä ilmaan. Kirkko on mäenkummun päällä, mäessä on yksittäinen kivenlohkare ja sen ympärillä kasvaa muutama mänty. Mouhijärven kirkko näkyy niiden takana. Kuvauspäivä on kirkas, aurinkoinen kevätpäivä.

Drone jää hetkeksi paikoilleen noustuaan kirkontornin kellotapulin korkeudelle. Sitten se lentää puiden yli kohti kirkkoa, nousten välillä korkeammalle ylittääkseen viimeiset pari kirkon edessä olevaa puuta. Hetken edettyään drone lähtee vasemmalle ja kääntää kameraa kohti kirkkoa, samalla etääntyen siitä jonkin matkan päähän. Vasemmalla näkyy kirkon hautuumaa-alue tornin puolelta vasemmalle. Kirkon ja hautuumaan ympäristössä on paljon puita.

Hetken päästä drone pysähtyy ja lähtee sitten kohti kirkon tornia. Drone pysähtyy ja kääntää kameraa hieman alaviistoon, näyttäen alareunassa kirkon ovea ja sille vieviä portaita.

Tästä video häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan ja ruudulle ilmestyy musta teksti: "Drone: DJI Phantom 4. Kuvaaja: Lasse Hautala. Editoija: Hannu Grén."

Lopuksi teksti häivyttyy takaisin valkoiseen taustaan, valkoinen tausta häivyttyy mustaksi taustaksi ja taustalla soiva musiikki häivyttyy hiljaisuuteen.

Tekstitys: Hannu Grén